Publié le 25 janvier 2020 Mis à jour le 5 janvier 2021

Multiple fellowships are available for our Master's degrees "Mathématiques et Applications" :

- Labex CIMI fellowships, information and applications here (Deadline: January the 29th 2021)
- EUR MINT fellowships, information and applications here (Deadline: January the 29th 2021)
- ANITI fellowships, informations here (Deadline: February the 18th 2021)

We invite you to apply to all the fellowships which are pertinent for you.

Be careful ! if you are currently studying in one of the following countries :

Algeria, Argentina, Benin, Brazil, Burkina Faso, Burundi Cameroon, Chile, China, Colombia, Comoros, the Republic of the Congo, South Korea, Ivory Coast, Egypt, United States, Gabon, Guinea, Haïti, India, Indonesia, Iran, Japan, Kuwait, Lebanon, Madagascar, Mali, Morocco, Mauritius, Mauritania, Mexico, Niger, Nigeria, Peru, Senegal, Democratic Republic of Congo, Russia, Saudi Arabia, Senegal, Singapore, Taiwan, Tchad, Togo, Tunisia, Turkey and Vietnam

then you must also pass through the "Etudes en France" interview system; make sure you start the procedure as soon as possible.
For all the other students, you will have also to apply to our masters through the e-candidat web site between April the 26th and May the 17th 2021 (for M1) and between May the 3rd and June the 4th 2021 (for M2).
In any case, we invite you to seek more informations (and check the deadlines) on the Paul Sabatier University website.
In case you have doubts about the application procedure, contact master_math_ups@math.univ-toulouse.fr

-----------------------------------------------------------------------------------

Des bourses d'études sont disponibles pour les étudiants de notre Master Mention "Mathématiques et Applications" :

- Bourses du labex CIMI, renseignements et candidature ici (Date limite : 29 janvier 2021)
- Bourses de l'EUR MINT, renseignements et candidature ici (Date limite : 29 janvier 2021)
- Bourses ANITI, renseignements ici. (Date limite : 18 février 2021)

Nous vous invitons à postuler aux deux bourses.
Attention, si actuellement vous étudiez dans un des pays suivants:

Algérie, Arabie Saoudite, Argentine, Bénin, Brésil, Burkina Faso, Burundi, Cameroun, Chili, Chine, Colombie, Comores, Congo Brazzaville, Corée du Sud, Côte d'Ivoire, Djibouti, Egypte, Etats-Unis, Gabon, Guinée, Haïti, Inde, Indonésie, Iran, Japon, Koweit, Liban, Madagascar, Mali, Maroc, Maurice, Mauritanie, Mexique, Niger, Nigéria, Pérou, République du Congo Démocratique, Russie, Sénégal, Singapour, Taiwan, Tchad, Togo, Tunisie, Turquie et Vietnam

vous devez aussi passer par la procédure "Etudes en France"; assurez-vous de la commencer au plus tôt possible.
Tous les autres étudiants devront postuler via e-candidat à nos masters entre le 26 avril et le 17 mai 2021 (pour le M1) et entre le 3 mai et le 4 juin 2021 (pour le M2).
Dans tous les cas nous vous invitons à chercher plus de renseignements  (et vérifier les dates limites) sur le site de l'Université Paul Sabatier.
En cas de doutes sur les procédure à suivre, contacter master_math_ups@math.univ-toulouse.fr

Date(s)
Du 08 décembre 2020 au 18 février 2021
Be careful : the deadline for CIMI and MINT fellowshipw is January the 29th, and in any case the deadlines are to be checked on each site./Attention les dates limites pour les bourses CIMI et MINT est le 29 janvier, et en tout cas les dates de cloture sont à vérifier sur chaque site.